Dagens företag inom dataspelsbranschen är en del av en vibrerande mångmiljardindustri med stor tillväxt. Framtiden ser ljus ut inom denna digitala bransch och tillväxten ser inte ut att avta inom en snar framtid. Med tanke på alla miljarder spelare över hela världen finns det nästintill obegränsade möjligheter för spelutveckling. Samtidigt är också konkurrensen en utmaning och för att säkra en kundbas krävs det att du tar hand om dina kunder. Risken är annars att du tappar kunder och går i konkurs eller måste sälja ditt företag. Du bör därför göra allt vad du kan för att förbättra dina kundrelationer och skapa kundnöjdhet.
Några av de bästa metoderna för att vinna spelarnas lojalitet och hjärtan är genom att:
- Bjuda på ett välkomstmeddelande – Att visa ett välkomstmeddelande i spelet kan vid första anblick verka ganska obetydligt, dock kan den lilla gest få spelaren att känna sig viktig och att de är en del av en community. Vidare kommer spelarna vara tacksamma om du inkluderar guider, forum och tutorials.
- Motivera när intresset minskas – När du ser att spelare tappar intresset bör du påminna dem om att komma tillbaka och spendera mer tid i spelet. Ett sätt att motivera återkomsten är genom belöningar.
- Håll spelare motiverade med belöningar – Om det saknas belöningar för spelarnas framsteg i spelet kan de med tiden tappa intresset. Så se till att bjuda på belöningar när spelarna gjort sig förtjänta av det.
- Skapa lojalitet – Spelarnas intresse kommer att förnyas varje gång du bjuder på nya animeringar, föremål i spelet eller tävlingar.
Till din hjälp för att implementera denna typ av metoder finns det olika verktyg och system du kan använda. Verktyg för CRM gör det möjligt att analysera spelarna på ett mycket effektivt sätt – det vill säga verktyg för Customer Relationship Management (kundrelationshantering).
Skaffa ett marknadsledande CRM-verktyg
De bästa CRM-verktygen på marknaden ger dig korrekta analyser av spelarnas beteenden och gör det möjligt att skapa ännu bättre dataspel. Att regelbundet analysera spelarna är också viktigt för att snabbt kunna agera på nya beteenden och trender. Spelarnas behov och önskemål kan nämligen snabbt förändras. Med tiden kan datainsamlingen också ge dig insikter som ingen annan konkurrent tänkt på.
Du kan bara inte missa Lime Technologies som är marknadsledande och en av Nordens ledande CRM-leverantörer. Med över 30 års erfarenhet, över 5500 kunder och 100-tals CRM-införanden varje år finns det knappast någon bättre lämpad för uppgiften. Sedan starten har Lime Technologies haft som yttersta mål att göra det lättare att skapa fantastiska kundrelationer. Hemligheten bakom CRM-leverantörens framgång ligger i balansen mellan engagemang och teknik. Numera hjälper Lime Technologies massor av företag över hela Europa och överträffar ständigt kundernas förväntningar.
Välj mellan Lime Go och Lime CRM
Lime Technologies låter dig välja mellan produkterna Lime Go och Lime CRM.
Lime Go låter dig boosta försäljningen och är det perfekta verktyget för att hitta nya kunder, skapa snygga e-postutskick och fatta logiska beslut grundat på data. Priset för Lime Go är 399 kronor per månad och användare.
Lime CRM är ett fullfjädrat system som kan anpassas efter verksamhetens behov och integreras med hemsidor, kundportaler, telefonväxlar och marknadsplatser. Lime CRM är lösningen för dig som vill driva affärer, skapa långsiktiga kundrelationer och samla kundinformation på ett ställe. Priset för Lime CRM är från 600 kronor per månad och användare.