Så kallad ärendehantering är viktigt för att till exempel hitta brister i verksamhetens rutiner och för att eskalera problem genom rätt kanaler. Framför allt är ett smidigt ärendehanteringssystem en förutsättning för en kostnadseffektiv och utvecklande kundservice. Om du driver e-handel eller någon annan typ av företag eller entreprenörskap, bör du se över möjligheten att implementera ett ärendehanteringssystem.
Få relevanta mätetal och tydlig statistik
Ärendehanteringssystem kan användas för olika saker, till exempel för att effektivisera kundservice, få smidig hantering av interna IT-problem eller som hjälpmedel vid nyrekrytering och onboarding. Multisoft erbjuder lösningar där du själv kan välja vilka typer av funktioner som du är intresserad av till ditt företag.
Med kundanpassade lösningar och enkelt gränssnitt, kan kundsupporten snabbt kategorisera olika ärenden, ta dem vidare till rätt instanser och så snabbt som möjligt hjälpa kunden. Ledningen kan samtidigt enkelt ta fram rapporter om vilka svårigheter kunder tenderar att ha och därefter arbeta fram långsiktiga lösningar.
Kundservice för alla verksamheter
Att behandla kunder med respekt och att kunna erbjuda bästa möjliga hjälp, är något som alla organisationer har intresse av, både kommunala och kommersiella. Och för att kunna erbjuda denna hjälp, krävs det att kundservice kan arbeta friktionsfritt. Implementera ärendehanteringssystem från Multisoft och du tar första steget mot maximal kundnöjdhet.